dilluns, 14 de desembre del 2009

VALORACIÓ PAC 2 I PAC 3

La webquest que vam presentar el meu grup de treball s’anomena PERSONATES DEL MÓN, i s’hi pot accedir a partir d’aquest enllaç:

http://phpwebquest.org/newphp/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=3055&id_pagina=1

Aquesta WQ va dirigida a alumnat de 1er o 2on curs d’ESO i ha estat dissenyada per portar-se a terme en l’assignatura de tutoria d’aquest primer cicle. Pretén que l’alumnat comenci a introduir-se en el coneixement i vivència de la interculturalitat d’una forma crítica i reflexiva. D’aquesta manera ens situem en el primer nivell d’interculturalitat anomenat bàsic o d’intercanvi de coneixements sobre les diverses cultures en joc. Com tota WQ l’objectiu serà combinar els objectius curriculars amb l’ús de les noves tecnologies. L’objectiu final de la nostra WQ és “analitzar i treballar sobre els estereotips i prejudicis propis, obrint un debat per desmuntar-los i/o qüestionar-los”, tot això mitjançant l’ús de les TIC, treballant en petits grups cooperatius, amb un aprenentatge de descobriment guiat i a partir de la percepció constructivista de l’ensenyament-aprenentatge.

La nostra WQ pot ser una bona eina per treballar la interculturalitat donat que es planteja la finalitat de fomentar les actituds no discriminatòries i el reconeixement de l’educació intercultural com a valor positiu. Promou diferents conceptes com el de diversitat cultural a partir del valor i els respecte tot afavorint la comunicació i competència intercultural. Es fomenta el diàleg a partir de diferents activitats on es pot descobrir la tolerància i la comprensió crítica de les diferents cultures.

La realització de la webquest (PAC 2) i el posterior anàlisi d’una altra WQ (PAC 3) han estat dues activitats que cal valorar molt positivament. Com a futurs psicopedagogs ens ha permès endinsar-nos en un aprenentatge, des d’una vesant molt pràctica, de dues línies de treball. D’una banda tot el que trobem relacionat amb interculturalitat i educació (de forma transversal), i d’altra banda l’ús de les noves tecnologies. Per a poder crear la WQ ens vam haver de formar en l’ús d’aquest nova eina, alhora que vam cercar nova informació, vam llegir articles que parlaven del tema en qüestió,.... Per mi ha estat una manera molt creativa d’anar construint aprenentatge. Per arribar, finalment, a la creació d’una WQ completa. Després amb l’anàlisi d’una altra WQ hem pogut posar en pràctica els nostres coneixements i ser capaços de valorar un altre recurs educatiu. Penso que és molt important saber catalogar els recursos educatius que podem trobar en línia, doncs n’hi ha molts i segurament se n’aniran incorporant més, per tant, saber-los classificar ens facilitarà la nostra tasca educativa i/o psicopedagògica i ens permetrà saber cercar quin s’adapta millor a les nostres necessitats o inquietuds.

Com a futurs psicopedagogs és important que sapiguem “aprendre a aprendre”, és dir, saber on cercar la informació necessària i com gestionar-la, sobretot quan es tracti de noves formes d’aprenentatge que ens poden oferir les TIC o TAC . Alguns de nosaltres vam realitzar els nostres estudis anteriors en una època en que tot just s’iniciava l’ús de les noves tecnologies i les poques que hi havia no tothom hi tenia accés. Ara les coses han canviat i moltes de les tasques que realitzem quotidianament tenen a veure amb l’ús de les TIC. La psicopedagogia no pot quedar al marge d’aquest nou context social i tenim el repte de desenvolupar noves competències professionals que s’adaptin el context actual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada